שפתון טבעי עם חמאת שיאה

טיפוח שפתיים יבשות

 

שפתון טבעי

בתקופות של שינויי מזג האוויר קיצוניים, כמו בתקופה זו של השנה. הנפגעים העיקריים הם השפתיים בעלי הנטייה להתייבש ולהיבקע. במאמר זה נלמד כיצד לשמור על השפתיים וכללים לטיפוח שפתיים יבשות

מדוע לשפתיים יש השפעה ייחודית? מהם הסימנים שניתן לאבחן בם? וכיצד,מבין שלל חומרי הגלם שהטבע מציע לנו, ניתן לטפל בהם ביעילות

מבנה העור בשפתיים

העור בשפתיים שונה מאוד מזה שבאזורים האחרים בפנים:

העור דק יותר, מורכב מפחות שכבות עור מאשר העור בפנים בעור השפתיים יש מעט תאים מונוציטים (מיצרים מלנין הפיגמנט שמעניק לעור את צבעו האופייני), בגלל דקותו כלי הדם משתקפים דרך עור השפתיים ומתקבל גוון אדמדם, שמתקבל מפיגמנט נושא החמצן שבדם ההמוגלובין. באזור השפתיים אין שער ואין בלוטות זעה. באזור השפתיים, להבדיל מהפנים, יש מעט בלוטות חלב. מידע זה חשוב מפני שאזור זה, באופן טבעי, בעל יכולת סיכה, לחות מועטה ורמות נמוכות של ויטמין E .

מהתבוננות בשפתיים ניתן ללמוד רבות על בריאות האדם:

· צבע השפתיים : שפתיים חיוורות מרמזות על זרימה חלשה של הדם עם אפשרות לאנמיה. שפתיים אדומות מעידות על עודף חום פנימי או לחץ דם גבוה.

· שפתיים יבשות מאוד: השפתיים הם הראי למצב מערכת העיכול והקיבה. יובש קבוע בשפתיים יכול להעיד על יובש במערכת העיכול ובדפנות הקיבה. שינויים ובנייה של תפריט מאוזן יכולים לסייע רבות להקלה ביובש.

· סדקים בזוויות הפה: מחסורים תזונתיים רבים יגרמו לפצעים בזווית הפה וביניהם ויטמינים ממשפחת ויטמיני B, במיוחד B2 (ריבופלבין).

· קמטים בקו סביב השפה העליונה והתחתונה מעידים לא פעם על עישון כבד או לאורך שנים. פעולת העישון והרדיקלים החופשיים שנפלטים מעשן הסיגריות מחלישים מאוד את רקמות העור.

שמירה על בריאות השפתיים

יש חשיבות רבה על שמירה ותקינות העור כחלק ממניעת חדירת חיידקים וזיהומים שונים. כמו וירוס ההרפס (הרפס סימפלקס), שפתיים סדוקות עלולות לעלות את גורם הסיכון להידבקות במחלה.

דקות העור ומחסור בלחות הטבעית מסכנת את שלמות השפתיים בכל תקופה אוויר יבש או לא יצבי, כפי שאנו חווים בימים אלה כמו גם אקלים יבש במיוחד או שמש חזקה.

חשוב לשמור על השפתיים גם מקרינת שמש חזקה ולנזקי הרדיקלים החופשיים, מחקרים חדשים מראים שגידולים באזור השפתיים נפוצים בגברים יותר מאשרר בקרב הנשים. האודם מהווה מסנן מפני קרינת השמש.

לכן חשוב ומומלץ למרוח תכשירי לחות לשמירה על אזור השפתיים ולהגנתו. שילוב בין חומרי לחות ובין נוגדי חמצון חשובים ליצירת הגנה מושלמת.

 

 

שפתונים טבעיים

חשיפה לשמש ולאקלים יבש מאוד

 

המלצה: השתמשו בתכשירי הגנה לשפתיים כדי למנוע את התייבשותם ואת בקיעתם.

באויוודה לשמן הקוקוס תכונות מעולות לטיפול השפתיים כמחזק. מוסיף לחות ומרענן.

 
 
 

הזדקנות העור סביב השפתיים

 

שפתיים מזדקנות הופכות לדקות ושטוחות ומתפתחים קמטוטים עדינים לאורך קו השפתיים. נשים רבות מרגישות כי האודם גולש בין חריצים אלה

 
 
 

שינויים בשפתיים:

אחד השינויים הקיצוניים בשפתיים הם 'cyanosis כאשר הדם מכיל פחות חמצן והשפתיים מכחילות

שפתון טבעי מומלץ לטיפוח השפתיים היבשות : 

 
 
 

.

 
חזור לNews