היתרונות של מים לעור הפנים

היתרונות של מים לעור הפנים

היתרונות של מים לעור הפנים

שתיה של מים במהלך היום היא פעולה חיונית לבריאות האדם בכלל ולבריאות העור בפרט.
אך, האם שתיה של כמויות גדולות מאוד של מים תעניק לעור יתרון? ומהי הדרך הטובה ביותר להוסיף מים ולחות לעור הפנים ?
כבר ידוע לכולם שתיה של מים תעניק לעור מראה זוהר וחיוני , אך נוכל גם לקרוא ולשמוע דעות שאין לכמות השתיה כל חשיבות למראה העור.

אם כך מה באמת נכון?

מה שידוע שהעור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף ובדומה כל איבר אחר העור בנוי מתאים. ותאי העור כמו כל תא אחר מורכב ברובו ממים. ללא מים, האיברים לא יכלו לתפקד כראוי . במידה ולא נספק לעור את כמות המים הראויה לו נרגיש מחסור בלחות ונקבל עור מיובש מתוח וקשקשי .
מכיוון שאנו מאבדים נוזלים במהירות במהלך היום יש צורך להחזיר את הלחות. אך האמת בנושא שתית המים ולחות העור מעט מורכבת. שכאשר אנו שותים המים יגיעו לכל איבר אחר בגוף אך לעור יגיע אחרון .
ולכן מומלץ להשתמש תכשירים חיצונים כמו קרמים או סרומים כתוספת לחות על גבי העור כדי להגן על העור מהתייבשות . זה לא רק ישפר את מראה העור המיובש אלה גם ימנע הופעת קמטים נוספים.

הסכנה שבעור היבש

על פי הרפואה הטבעית העור הוא חלק ממערכת ההגנה של הגוף , הוא בנוי כשריון עוטף ומגן , חייץ בין העולם החיצוני ווהגוף פנים. ולכן , הוא עוטף אותו בלחות שהוא עצמו מפריש מתוך בלוטות החלב והפרשות הזעה . כיסוי הלחות הזה נקרא " פקטור הלחות הטבעית "(NMF).
כאשר לגוף חסר לחות טבעית והשכבה העליונה של העור מתחילה להתייבש אנו עלולים לראות סדקים מקרוסקופיים בעור . סדקים אלה הופכים לשער כניסה מפואר של זיהומים וחיידקים . שהגוף נמנע ממנו . ולכן אנו חייבים לשמור על עור רווי לחות

מהי הדרך הטובה להוסיף מים ולחות לעור הפנים ?

1. השתמשו בתכשירים שמכילים חומצה היאלרונית לפני כל קרם לחות רגיל . חומצה היאלרונית מחזיקה וסופחת מים פי 1000 ממשקלה ובכך מושכת מים אל העור
2. הקפידו על שתיה של מים ורק מים לפחות כ 8 כוסות מים , רבים חושבים ששתיה של קפה מהווה מקור לנוזלים אך קפה למעשה הוא מרכיב ממריץ ומייבש
3. הרבו באכילה של ירקות ופירות . אם אתם מאותם אנשים שלא אוהבים לשתות מים הקפידו על אכילה של פירות וירקות . אלה מכילים כמות של מים גדולה ( מלפפון כ 90% מים ) ובכך נוכל למלא מים ושפע של ויטמינים חשובים
4. בידקו את גוון השתן – המדד היעיל ביותר לדעת אם קיבלנו מנה מספקת של נוזלים היא בדיקה עצמית של צבע השתן . צבעו אמור להיות בהיר וצלול .
לסיום
זכרו שעור יבש או מיובש אינו רצוי ולכן הקפידו על התזונה ועל שימוש קבוע בלחות על גבי העור כדי למנוע התייבשות
חזור לNews