האם תכשירים עם פחם פעיל אכן בריאים ?

בשנים אחרונות הפחם הפעיל הפך למרכיב נפוץ בעולם הקוסמטיקה והבריאות , שלא נדבר על כך שהוא מגיע גם אל עולם האוכל בצעדי ענק – מוצרי קפה האפיה ואפילו בגלידות . הפחם השחור הפך לאחרונה למרכיב פופולרי בעולם הקוסמטיקה הטבעית , ובפרט בעולם הטיפוח . שילוב הפחם בעולם הקוסמטיקה מפתיע ומפחיד אנשים רבים . אך אין סיבה אנחנו כאן כדי להסביר את התכונות הנפלאות של הפחם השחור . 

אז קודם נשאלת השאלה !

איך הגיע אלינו הפחם הפעיל ?

פחם הוא חומר מוצק שצבעו שחור (לפעמים הוא גם בחום ) הפחם נוצר בתהליך שאורכו אלפי שנים ומורכב מרובו מחמצן עצים וצמחים שמתאבנים . הפחם נוצר בתהליך שבו צמחים ועצים שוקעים לקרקעית הביצות ולאחר מכן מתאבנים כתוצאה של לחץ שמופעל עליהם ע"י אדמה סלעים וחום השמש . הוא קל משקל ונשרף לאורך זמן . לכן בני האדם השתמשו בפחם דורות על דורות כדלק ומבהיר אש . בסביבות שנת  500 לספירה היו אנשים שהשתמשו בפחם כמשחת שיניים (גם היום יש מוצרי היגיינת הפה המשלבים בתוכם פחם פעיל ) 

הפחם בעולם הקוסמטיקה – השפעה על העור שלנו 

כפי שכבר אמרנו פחם משמש רבות בעולם הקוסמטיקה, התכונות שלו נפלאות ועוזרות לנו לשפר את מראה העור והניקיון .תכונות נוספות :לפחם יכולת לטיפול בהרעלת שונות גם ניקוי רעלים סביבתיים וזיהום אוויר  בעולם הקוסמטיקה הוא מנקה וסופח רעלים מהעור . אותם רעלים שעלולים לגרום לזיהום עור  לכן הוא טוב כטיפול לסובלים מאקנה , סבוריאה , רוזציאה , פצעים מוגלתיים . 

השימוש הנכון בפחם !

סבון פחם שחור : הרפידות מעניקות  ניקוי עמוק ויסודי, השימוש בהן הוא  לאחר סבון (מומלץ גם בזמן שהסבון על הפנים ) מרטיבים מעט את הרפידה (משתמשים באחת כל פעם ) ומשפשפים בעדינות על הפנים . הרפידות עוזרות לניקוי עמוק  יותר ויסודי .הן משפרות את יעילותו , את הסבון טבעי מפחם פעיל  שחור אנחנו ממליצים להשאיר 5 דקות על הפנים לספיגה יותר טובה של העור ולפעילות הפחם . לאחר השימוש עם סבון אנחנו ממליצים להרגעת העור ולסגירת נקבוביות בצורה טובה ובריאה לעור

 

בשנים האחרונות הפחם הפעיל הפך לאחד המרכיבים הנפוצים בעולם הקוסמטיקה.
והאמת גם אנחנו התאהבנו בפחם שחור !
הוא מנקה את העור ביסודיות , סופח רעלים ולכלוכים מהעור ומחטא !

 

חזור לNews